اخبار و مقالات

​قیمت شیر خام در ایران دو برابر قیمت جهانی
تاریخ انتشار : 1395/5/20 ساعت 09:43:24
قیمت شیر خام در ایران دو برابر قیمت جهانی


















قیمت شیر خام در ایران دو برابر قیمت جهانی
تاریخ: 1395/01/30
شماره: 4454
بازدید: 102
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با بیان اینکه نرخ شیر خام از ۴۵۰ تومان به ۱۲۵۰ تومان رشد کرده که این رقم تقریبا دو برابر قیمت‌های جهانی است گفت: علت اصلی گران شدن کالاهای لبنی در ایران تغییرات تورمی غیرمتعارف است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم رضا باکری درباره متهم شدن این اتحادیه به گران فروشی لبنیات با صدور اطلاعیه‌ای اظهار کرد: انتظار می‌رود وقتی نسبت به صنعت لبنیات اظهار نظر می شود حداقل از انجمن آن صنعت قبلا آگاهی لازم را نسبت به بهای تمام شده فرآورده های لبنی و دلایل گران تمام شدن این محصولات در کشور نسبت به روسیه را کسب و سپس اظهار نظر کنند .

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید جلوی گران فروشی صنایع در کشور را بگیرند .

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اشاره به بهای تمام شده چند قلم کالای لبنی از جمله شیر پاستوریزه پر چرب و کم چرب و شیر استریل پر چرب و کم چرب و پنیر 400 گرمی UF و سه قلم ماست پر چرب و کم چرب و همزده، گفت: علت اصلی گران تمام شدن کالاهای لبنی در ایران به تغییرات تورمی غیرمتعارف بهای تمام شده اقلام اصلی کالا و خدمات ناشی از تصمیمات کلان اقتصادی دولتمردان پس از اجرای هدفمندی یارانه ها است.

وی افزود: شیر خام از 450 تومان به 1250 تومان رشد کرده که تقریبا دو برابر قیمت های جهانی است یا افزایش مواد بسته بندی تحت تأثیرافزایش بهای مواد پتروشیمی و تعرفه ها و هزینه های مالی بانکی و غیر بانکی، سوخت و انرژی و حمل و نقل و حقوق و دستمزد و در خاتمه نیز سیاست های حمایتی بخش کشاورزی و تأمین منابع مالی آن از طریق صنایع تبدیلی که در این بخش تاثیرگذار هستند.
منبع خبر: خبرگزاری تسنیم